گشت و گذار

گشت و گذار

ایرانگردی و جهانگردی
گشت و گذار

گشت و گذار

ایرانگردی و جهانگردی

یادآوری حیدرآباد در بنگلور

توضیح حاشیه ای: 

قیمت بنزین حدود ۵۰ روپی و گاز سی ان جی هم حدود ۴۵ روپی. البته ماشینهای اینا سه چرخه و دو چرخه است. اتومبیلهای شخصی کمتر دیده میشه. وسایل نقلیه عمومی خیلی زیاد و فراوان است. 

از بالیوود بهتر، شهرک سینمایی حیدرآباد بود. هم مدرن، هم دیدنی! البته چون حالت شخصی دارد و باید مجوز میداشتیم، نتوانستیم داخل شهرک بشویم. ولی از دور که دورش چرخیدیم، خیلی قشنگ به نظر میرسید. حتی باند هواپیما هم درست کرده بودند و داشتند فیلم برداری میکردند. 

اما نکته ای که به درد روزنامه نگارهای ما میخورد: اینجا از غذا مهمتر برای هر فرد هندی، خواندن روزنامه است. باور نمیکنید؟ طرف پول غذا ندارد اما شراکتی و چند نفره روزنامه مشترک میشوند و اول صبح به ترتیب میخوانند!! خانواده های متمول هم که چندین روزنامه مشترک هستند. 

یارو کنار خیابان میخوابد، اما روزنامه میخرد!! 

روزنامه ها به چند زبان منتشر میشوند. در بمبئی به روزنامه تایمز ایندیا رفتم. هرچند که فقط طبقه همکف را اجازه دیدن و نه عکس گرفتن دادند، اما از روزنامه فروش کنار ساختمان وقتی تیراژ روزنامه را پرسیدم: با کمی شک گفت حدود ۱.۵ میلیون !! تازه میگفت آمار دقیق نمیدهند! 

اما وقتی در شهرهای مختلف، داخل اتوبوس و قطار، اولین چیزی که هندی میخرد، روزنامه است. اون وقت تیراژ ۱.۵ میلیون زیاد نیست! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.