گشت و گذار

گشت و گذار

ایرانگردی و جهانگردی
گشت و گذار

گشت و گذار

ایرانگردی و جهانگردی

Chesme - Ezmir - Efes

اول بگم که این مطالب رو یکبار حدود ۲ روز قبل نوشتم و حتی ارسال هم کردم که همان وایرلس مجانی آنقدر سرعتش کم شد که الان فهمیدم ارسال نشده است. پس دوباره مینویسم. 

 

حالا چشمه!! 

شهری است به صورت شبه جزیره که حالت دو شاخه دارد. این شهر یک مسجد، یک خیابان قدیمی (راسته بازار)، و یک محله قدیمی که خیابانهایش به صورت پیج در پیچ و بالا و پایین است. درست مثل فیلمهای مافیایی ایتالیایی. 

ادمهایش هم تیپ یونانی دارند. تمام قسمت جدید شهر به صورت هتل و متل ساخته شده و خیابانهای جدید هم بلوار است ولی با همان وضعیت سربالا و سرپایین. 

خیابان اصلی دارای مغازه های مختلف و در حاشیه پیاده روها هم کافه و قهوه خانه است. 

این ناحیه بادهای شدیدی جریان دارد و به همین خاطر روی کوههای مشرف به دریا چندین توربین بادی به صورت دسته های ۴ و ۶ تایی نصب شده است. 

ساعت حدود ۹ از چشمه خارج شدیم و به سمت گوشاداسی حرکت کردیم. از مسیر اتوبان اول به ازمیر که حدود ۷۰ کیلومتر و سپس به سمت جنوب و شهر سلچوق حرکت کردیم.~
شهر سلچوق یک شهر کوچک که آثار باستانی است که در داخل آن یک مسجد قدیمی به نام عیسی بیک مربوط به سالهای ۶۰۰ هجری و یک کلیسا به اسم سنت فیلیپ مربوط به قرن ششم میلادی است. همچنین یک ارگ قدیمی مربوط به سالهای قبل از میلاد نیز وجود دارد که ما در طی حدود ۲ ساعت از آن بازدید کردیم. 

شهر باستانی افس در ۳ کیلومتری سلچوق قرار گرفته است. این شهر دارای اثار باستانی از سالهای ۲۰۰ قبل از میلاد تا حدود ۴۰۰ میلادی است و توضیح آن خیلی مشکل است چون به همان سختی بازدید از آن منطقه است ولی عکسهایی تهیه کردم که بعدا اضافه خواهم کرد.  

پشت این تپه باستانی هم غار اصحاب کهف است. 

 

آی ی  ی .  

 

/کنج دیوار نزدیک است/ 

باز میلغزد بروی دکمه ها دستم 

تو گویی در هوای دیگری هستم/ 

 

ادامه مطالب را در آینده خواهم نوشت. 

  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.