گشت و گذار

گشت و گذار

ایرانگردی و جهانگردی
گشت و گذار

گشت و گذار

ایرانگردی و جهانگردی

استامبول (توضیح)

از ترس اینکه مطالبم دوبار حذف نشود. چون در صفحه کلید ترکی جای کلیدها کمی تفاوت دارد و منهم با تمام تسلط بر تایپ فارسی و لاتین، گاهی اوقات دستم روی کلیدهای کنترلی و کمکی میرود و مطالب بهم میریزد و یا حذف میشود . 

از سوی دیگر این کافی نت تا ۱۵ دقیقه دیگر تعطیل میکند. پس ادامه تحقیق و تفریح را میگذارم برای فردا، تا انشاالله آدابتور لپتاپ درست شود و منهم بتوانم عکسهای روی دوربین و موبایلم را برایتان بفرستم و البته از وایرلس مفتی استفاده کنم. 

 

اما : 

برای دوست سمعی و (بصری): اگر دستگاه کامپیوترم درست شود، حتما توصیه های شما را انجام میدهم. 

برای داد و (بیداد): بر سق سیاه لعنت!!، کولر ماشین خراب شد، حالا در این هوای شرجی و گرم باید از روش کولر آبی برای ماشین استفاده کنم! 

برای دهقان:‌ مرد حسابی زنگ میزنی و قطع میکنی. 

برای داداش: الان وارد سایت یکسان سازی یارانه ها خواهم شد. چون در برگشت حتما نیازمند کمک های نقدی و غیر نقدی دولت هستم!! 

برای آن دوست که نوشته بود گناه بو دارد ولی بویش را احساس نمیکنیم. دوست عزیز من با لباس سفید به یک زغال فروشی رفته ام. اما سعی میکنم دست به زغالها نزنم تا کثیف و آلوده نشوم. هرچند شاید گرد زغال روی لباسم بنشیند، اما میدانم که آن گرد را میتوان شست. 

بهرحال اگر شغل مکانیکی هم داشته باشید و خیلی هم دقت کنید باز هم روغنی میشوید ولی نیابد مکانیکی کرد. 

من هم با دیدگاه تحقیقی به مسافرت و سیاحت پرداخته ام، نه خوش گذرانی و هرزگی. 

پس در هر کار تحقیقی شاید به موارد برخورد کنیم که با روحیات ما تناسب نداشته باشد. اما نمیتوان تحقیق نکرد و پیشرفت نداشت. 

بهتر است به جای تعصب و تحقیر غیر خود، کمی نرم و ملایمتر، با سعه صدر و با اخلاق نبوی با مسائل برخورد کنیم. 

آتش دوزخ اگر در تو در من فکنند/ توکه خشکی چه به من / من که تر هستم به تو چه/  

البته این طبیعت شعر است و قصد توهین ندارم. 

 

و در پایان :  

 

حافظ میفرماید:‌ 

/ آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست/ ...... 

بقیه را خودتان زحمت کشیده و بخوانید و در حق بنده دعا کنید. 

 

راستی دانستن چندین زبان در یک شهر با وجود مردمانی از چندین کشور بسیار با حال است. 

یک دوست فرانسوی (به دکتر علوی ) یک رفیق هندی (به دکتر ضابط) یک عراقی مقیم استامبول (به دوستان عراقی) بگویید که پیدا کردم.  

البته با توصیه آقای بیاتی یک دوست باحال هم (با ورد:‌ یا حبیبی متی نراکم) هم یافتم.!!؟

نظرات 1 + ارسال نظر
یه دوست سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام
مثل اینکه بهت خیلی خوش می گذره
بهت زنگ زدم ولی قطع شد
تا بعد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.